Koronki koniakowskie, raper MATA i firma Adidas łączą siły

27 września 2024 roku, w Warszawie na Bazarze Różyckiego podczas eventu Michał Matczak-MATA odsłonił swój autorski projekt – buty stworzone z marką Adidas

Buty Campus 00S x MATA wyróżniają się białą cholewką i czerwoną podeszwą. Kolorystyką nawiązują do naszych polskich barw. Detale, takie jak koronka na języku i trzech paskach, inspirowane są ludowymi motywami, w tym wypadku koronką. Na zapiętku widnieją uśmiechnięte buźki, symbol trasy MATA Tour. Wkładki z sygnaturą „MATA” dodają im wyjątkowego charakteru. Buty wykonane są ze skóry premium, a do zestawu dołączono dwie pary sznurówek – białe i czerwone. Kontrastowa podeszwa stanowi zaskakujący akcent kolorystyczny, co za tym idzie z całą pewnością fani stylu miejskiego nie uznają tych butów za nudne. Ciekawym dodatkiem jest brelok z symbolem Maty –„<33” oraz trzema podkreśleniami, symbolizującymi trzy paski.

Tłem dla prezentacji butów stała się piękna koronka koniakowska wykonana przez Małgorzatę Stanaszek.  Wewnątrz kompozycji z koniakowskich kwiotków znalazł się pseudonim artystyczny rapera, a na zewnętrznej, kończącej raji (okrążeniu) zobaczyć można logo marki adidas. Prezentacji towarzyszyło video inspirowane procesem tworzenia koronki. Rzec można, że koronka koniakowska wpisała tym wydarzeniem w historię firmy adidas. Pani Małgorzata pracowała nad koronką trzy miesiące. Koronka koniakowska to rękodzieło wyjątkowo pracochłonne. Tworzona z cienkiej bawełnianej nici, zwanej kordonkiem, zachwyca bogactwem wzorów i wzbudza szacunek, wszak tradycja jej wykonywania trwa nieprzerwanie 140 lat.

Sam Artysta, w jednym z wywiadów, podkreślał, że nie chciał, by zaprojektowany i promowany przez niego but krzyczał ”Polska górą!!!” . Chciałby by wszyscy byli dumni, że są Polakami i świadomi, że otacza nas tak bogata tradycja.

Krótkie relacje z eventu można znaleźć klikając w poniższe linki:

https://www.instagram.com/turtlehype/reel/DAbnbqNMhcl/

https://www.instagram.com/33mata/p/DAeCaX9ikip/?img_index=1

https://www.instagram.com/33mata/reel/DAOyqfaihYR/

https://www.instagram.com/adidasoriginals/reel/DAku0rroYk_/

Współpraca marki adidas z Matą rozpoczęła się podczas największego solowego koncertu artysty w Warszawie. Od tamtej pory Mata na wielu ważnych wydarzeniach pojawia się  w ubraniach marki  adidas. Ten młody mężczyzna stał się również ikoną stylu, jako pierwszy mężczyzna w Polsce i drugi na świecie znalazł się na okładce magazynu Vogue, gdzie, oczywiście, wystąpił ubrany w kolekcję adidas x Gucci.

Co ciekawe buty zaprezentowane przez MATĘ, to klasyczny model, po który chętnie sięgali przedstawiciele popkultury lat 80. Jak widać, to co dobre doceniane jest przez lata.

W sklepie adidas Brand Center przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie premierze nowego modelu butów Campus 00SxMATA towarzyszyły instalacje. Na dwóch witrynach pojawiły się koronkowe kominiarki oraz gołębie symbolizujące skład GOMBAO33 (grupa znajomych: Mata, Szczepan, Wyguś, Adam i Tadeo. Nazwa pochodzi od dania z chińskiej knajpy o nazwie „Gong Bao”, a numer 33 od szkoły do której chodzili (Gimnazjum im. Stefana Batorego w Warszawie)). Podobnie jak podczas eventu na Bazarze Różyckiego, w sklepie można również obejrzeć video inspirowane procesem tworzenia koronki. Dodatkowo w samym sklepie pojawiły się 4 stylizacje Maty – zestaw adidas x Gucci, który Michał miał na sobie w trakcie spotkania z fanami na otwarciu sklepu na Marszałkowskiej, komplet meczowy zespołu piłkarskiego LKS Tajfun, zestaw z kampanii Originals, której Matał był twarzą, oraz najnowszy custom przygotowany z okazji premiery buta.

Warto dodać, że koronkowe kominiarki są również dziełem Małgorzaty Stanaszek.

Młode pokolenie artystów swoje życie, sukcesy i współprace relacjonuje w mediach społecznościowych. Podobnie było i tym razem. O ile muzyka , którą tworzy artysta i teksty, które pisze nie zawsze znajdują rzesze wielbicieli w każdym wieku to promocja produktu, w tym wypadku buta, była na tyle ciekawa i intrygująca, że z pewnością zainteresowała nie tylko fanów Maty ale również fashionistów i wielbicieli koronki koniakowskiej.

Tekst: Monika Majda

Zdjęcie: materiały prasowe